Sağlık

Yemek saati kilomuzu nasıl etkiliyor?

İnsan bedeni, sindirimi, metabolizması ve beden saati ile karmaşık bir ahenk içinde çalışmaktadır. Şahısların ne yediğinden çok ne vakit yediği bu nedenle büyük değer taşımaktadır. “Yemek saati kilomuzu nasıl etkiliyor”, uzun vakitten beri tartışma konusu olan bu mevzuya bu hafta köşemizde yer vermek istedim. İster televizyonda ister gazetede isterse öteki toplumsal medya üzere yerlerde olsun çok çeşitli bilgi kirliliği oluşmuş durumda. Sanki gece yemek yemek mi kilo aldırıyor ya da kilo vermek için sabah kahvaltı etmemek mi gerekir üzere bir çok farklı yazılar başları hayli karıştırmakta.

Beslenme alışkanlığımızda yanlışsız zamanlama büyük kıymet taşımaktadır. Bedenimiz 24 saat boyunca belirli bir ritmdedir. Uyku saatimiz, hormonlarımız ve metabolizmayı etkileyen fizyolojik yapımız böylece daha düzgün çalışır ve bu bize bedenimiz açısından çok yarar sağlar. Farklı vakitlerde sistemsiz yemek yeme, uyku sisteminin bozuk olması şahısların beden ritmini bozmaktadır. Bu bozukluk kısa periyodik olduğunda sıhhati pek fazla olumsuz etkilemez lakin daima olduğunda bireylerde uzun vadede kilo alma, tansiyon sıkıntıları, kan şekerinde ve kolesterol düzeyinde düzensizliklere sebep olabilmektedir.

Geceye göre gündüz yemek yeme ile ilgili yapılan çeşitli araştırmalar göstermiştir ki bu formda beslenmek metabolizmamızı daha sağlıklı çalıştırmaktadır. Hakikat vakitte yemek yeme hem metabolizmamızı, hem kilomuzu müdafaamızı ,hem uyku sistemimizi sağlamakta ve kan şekeri ile kolesterol düzeyimizi de gerçek oranlarda tutmaktadır. Ve bedenimiz daha âlâ bir biçimde formunu korumaktadır.

Birebir kaloriyi alan lakin iştirakçilerin yarısının gündüz yarısının gece yemek yediği bir araştırmada gündüz yemek yiyenlerin gece yemek yiyenlere oranla neredeyse 2 katı daha fazla kilo verdiği saptanmıştır. Kahvaltıda çok yiyenlerin kan şekeri ve kolesterol düzeyi öbür kümeye oranla daha yeterli düzeylerde bulunmuştur. Yeniden araştırmalar tertipli aralıklarla her gün tıpkı vakitlerde yemek yemenin kilo vermeyi %28 oranında hızlandırdığını göstermektedir.

Metabolizma sabah saatlerinde her zamankinden daha süratlidir. Sabah birinci 1 saat içerisinde kahvaltı edilmelidir. Gün içinde bilhassa öğlen ve akşam öğünleri ortasında kesinlikle bir orta öğün yapılmalıdır. Uzun müddetli açlıklar şeker ve açlık krizlerini tetikler. Akşam yemeği ise kesinlikle yenilmelidir. Lakin akşam yemeği saati çok geç olmamalıdır. Geç yenilen akşam yemeği ve yatana kadar yapılan atıştırmalar, kan şekeri dalgalanmalarına buna bağlı insülin direncine ve kalitesiz uykuya sebep olurlar.

Pekala ne yapmamız gerekir. Uyku ve yemek saatlerimizi nizamlı tutmak en değerli şeylerden biri olacaktır. Uyku saati 7-8 saat olmalıdır. Tıpkı vakitte yemek yeme saatleri günün 12 saatlik dilimine sığdırmak bedene sistem ve dinlenme imkanı sağlar. Öğünleri sistemli bir biçimde almak, bilhassa uzun vadeli açlıklardan kaçınmak, akşam yemeğini yatmadan en az 3-4 saat öncesinde bitirmek ve saat 12’den geç yatmamak en âlâ metottur. Böylece bedenimizde çeşitli düzenekler daha nizamlı çalışacaktır.

SIHHATLE KALIN…..

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir