ruhsal halsizlik nedir ve nasil basa cikabiliriz CQSMiMi2
Sağlık

Ruhsal Halsizlik Nedir ve Nasıl Başa Çıkabiliriz?

Günümüzde bireyler fizikî sorunlar yaşadığı üzere ruhsal sorunları de sıklıkla yaşamaktadır. Çağımızda en çok rastlanan sorunlardan biri de ruhsal halsizliktir. Ruhsal halsizlik birçok nedene dayanan ve hayat kalitemizi epey düşüren bir rahatsızlıktır. Bir öteki ismi duygusal yorgunluk olarak da bilinen ruhsal halsizlikten muzdarip olan beşerler daima dinlenseler bile kendilerini yorgun hissederler. Bu yorgunluk ve halsizlik vücut sıhhatimiz ve ruh sağlığımızla epeyce bağlıdır. Fizikî olarak bedenimiz ne kadar sağlam olursa olsun bu sorunu yaşayabiliriz. Birey daima yatmak isteyebilir, yattıkça daha fazla yorulur hatta bedeninin birtakım bölgelerinin daima ağrıdığından ötürü şikayetçi olabilir.

Ruhsal Halsizliğin nedenleri olarak fizyolojik ve ruhsal nedenler gösterilebilir. Fizyolojik nedenler içinde kimi vitamin eksiklikleri yahut kansızlık görülebilir. Ruhsal nedenlerde ise günlük hayatımızdaki gerilimler, çok sorumluluklar, monotonluk, hobilerimizin olmaması vs. olarak gösterilebilir. Bunun sonucunda şahısta birçok şeye karşı isteksiz olmaya, dikkat ve konsantrasyonun bozulmasına, unutkanlığa, dalgınlığa, uyku meselelerine ve bedende kimi bölgelerde ağrılara neden olabilir.

Pekala Ruhsal Halsizlikle nasıl başa çıkabiliriz? Uzun müddet dinlendikten sonra bile devam eden halsizliğin sebebi kesinlikle araştırılmalıdır. Şayet kişi kendisinde motivasyon olarak bir eksilik görüyorsa motivasyon kaynağını bulmalı ve bunun için efor göstermelidir. Bu sorun karşısında birey yaşadığı bu sorun üzerine gitmelidir. Öbür bireylerle irtibatta olmak, içe kapanık olmamak, daima tek başına olmamak, sevdiğimiz aktiviteleri zorla da olsa yerine getirmek ve sevdiğimiz beşerlerle vakit geçirmek yapılması gerekenler ortasındadır. Yalnızca davranışsal olarak değil bilişsel eğitimlerle de birey desteklenmelidir. Ruhsal Halsizlik dinlenmekle geçen bir rahatsızlık değildir. Şayet bu sorun uzun mühlet geçmiyorsa yahut kişi tek başına başa çıkamıyorsa bir psikologdan dayanak alınmalıdır.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir