panik atakta psikoloji takviyesi ODs9vO41
Sağlık

Panik atakta psikoloji takviyesi

124447 76899665

Panik atakların son bulması için en kıymetli nokta erken takviyedir.
Panik atağın kalıcılaşması hem atakların verdiği psikososyal hasarları artırmakta hem de ruhsal dayanak sürecini zorlaştırmaktadır. Kalıcı panik ataklar da son bulabilir lakin daha uzun mühlet gerekir. Erken takviyenin bir öbür faydası da şahısları birçok gereksiz tıbbi test ve tetkikten kurtarması, ekonomik ve psikososyal kaybını azaltmasıdır.

Ruhsal dayanak için erken müracaatta bulunulursa panik bozukluk 4-6 ay içinde % 100 e yakın bir muvaffakiyet oranı ile son bulabilir. Ama kalıcılaşma, muvaffakiyet talihini % 70-80′ lere kadar düşürebilir. Panik atağın kalıcılaştığı bireylerde bu muvaffakiyet oranındaki düşüşün nedenlerinden kimileri, ruhsal destek/ terapi müddetinin uzaması, kişinin hem sabır hem ekonomik açıdan zorlanması nedeniyle terapiye iştirakinin kesintiye uğraması ve yeniden bıkkınlaşmış şahıslarda atakların son bulacağına dair inanç yitimi gelişmesidir.

Ruhsal Dayanak

Psikoterapi, yani sözel yardım, panik atak yaşayan şahısların bir uzmana başvurdukları birinci adımda başlar. Panik ataklar yaşamış ve sarsılmış şahısların yaşadıkları şokun giderilmesi, onların organik bir hastalıkları olabileceği kaygılarından uzaklaştırılıp(tüm tıbbi tetkikler tabip denetiminde yapılmışsa), panik nöbetler yaşadıklarına ikna edilmesi, panik bozukluğun ayrıntılı anlatılması ve ruhsal takviye almaya cesaretlendirilmeleri daima bir terapi yaklaşımı gerektirir. Daha sonraki süreçlerde uzmanın tercih ettiği formüller ile kişinin endişeleriyle başetmeyi öğrenmesi, gerilim faktörlerini tanıması ve yönetebilir hale gelmesi sonra da panik bozukluğu yenebilir hale gelmesi amaçlanır.

Birçok terapi usulü olmakla birlikte panik bozuklukta en geçerli terapi yollarının bilişsel terapi ve davranış terapisi kombinasyonu olduğu genel kabul görür. Genel bir anlatımla bilişsel terapi, kişinin geçmişte edinmiş olduğu onu panik atağa sürükleyen negatif fikir ve inançların, yani bilişlerin daha faydalı olanlarla yer değiştirmesini sağlanmasıdır. Davranış terapisi de korkulan durumlarla ilgili sistematik ya da direkt üstüne gitme usullerini içerir ve bilhassa kaçınmaların son bulmasında faydalı olabillir.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir