pandemi surecinde zihnimizi nasil rahatlatabiliriz DCYYE2if
Sağlık

Pandemi Sürecinde Zihnimizi Nasıl Rahatlatabiliriz?

Tüm dünya ile birlikte ülkemizde de korona virüs tehlikesi devam ediyor. Bilhassa de bugünlerde fizikî sıhhatimize, şahsî paklığa, maskeye ve toplumsal ara kuralına dikkat ettiğimiz üzere ruh-beden münasebetini sağlıklı tutmak için ruhsal sıhhatimize da dikkat etmemiz gerekiyor. Bulaş riskinden ötürü birçok aktivitelerimizi yapamıyoruz ve vaktimizin birçoğunu konutta geçirmek zorunda kalıyoruz. Pekala bunun sonunca ne üzere ruhsal tesirler ortaya çıkıyor?

Pandemi sürecinin ruhsal tesirleri nelerdir?

Covid 19 olarak isimlendirilen bu yeni tip korona virüsten korunmak için kimi günler mecburen toplumsal izolasyona çekilebiliyoruz yahut dışarda maske takmak zorunda kalabiliyoruz. Bunun üzere sebeplerden ötürü gerilim, korku, dehşet ve kaygı üzere hislerimizde artış gözlemleyebiliriz. Bunun sonucunda ise vefat korkusu, sevdiklerimizin ziyan görmesinden korkma, hijyen takıntısı ve uzun vakit konutta kalmaktan ötürü ortaya çıkan can problemleri olabilir. Ayrıyeten toplumsal aktivitelerimizi, hobilerimizi, sevdiklerimizle görüşmelerimizi yapamadığımız için yahut uzun mühlet yalnız kaldığımız için bizi rahatsız eden fikirler ortaya çıkabilir.

Pekala pandemi sürecinde ruhsal yan tesirleri nasıl anlayabiliriz? Kimi bireyler yaşadığı sorunu rahatlıkla söz edebilir, kimileri da kişilik özelliklerine bağlı olarak bu durumlardan etkilenmemiş üzere görünmeye çalışabilir. Verilen yansılar ne olursa olsun bu salgın süreci birçoğumuzun hayatını ve ruh sıhhatini olumsuz etkilemektedir. Tahminen de bu olumsuz etkilenmelerin sebepleri ortasında ne vakit biteceğine ve ne olacağına dair belirsizlik durumu gösterilebilir. Bunun sonucunda insanlarda uykusuzluk, depresif ruh hali, dikkat ve konsantrasyonda düşüklüğü, güç düşüklüğü, isteksizlik ve halsizlik üzere durumlar ortaya çıkabilir.

Zihnimizi Rahatlatmak için Neler Yapabiliriz?

Öncelikle zihnimizi salgın konusundan uzak tutmak için haberlerden, salgın ile ilgili sinema ve kitaplardan uzak durmak gerekiyor. Ayrıyeten bizi tasa, dert, dehşet üzere hislere iten tetikleyicileri belirleyip o tetikleyicilerden uzaklaşmalıyız.

Bunların haricinde toplumsal aktivite olarak;

  • Beyin faaliyetlerini geliştirecek zeka oyunları oynayabilirsiniz,

  • Yoga ve meditasyon tekniklerinden yararlanabilirsiniz,

  • Mesken içerisinde spor antrenmanları yapabilirsiniz,

  • Müzik dinleyip, dans edip, güldürü sinemaları izleyebilirsiniz,

  • Beslenme ve uyku sisteminize gerekli değeri göstermelisiniz,

  • Yaşadığımız bu periyodun bir fırsat olduğunu düşünerek şahsî gelişimimize katkı sağlayabiliriz.

Lakin ruhsal durum giderek kötüleşiyorsa bir ruhsal dayanak almakta fayda olacaktır.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir