negatif beserlerle nasil bas edilir HFRuJAfU
Sağlık

Negatif Beşerlerle Nasıl Baş Edilir?

Etrafınızdaki insanları düşündüğünüzde , herbirinin size kattığı bir şey var değil mi ? Bazıları ömrünüzü daha müspete, daha olumluya yanlışsız götürürken, bazıları de negatif güç yayarlar. Gel gelelim negatif beşerler hem kendilerini, hem de etrafındaki insanları olumsuz etkilerler birçok vakit.Negatif beşerler, etrafına adeta toksik tesir yayarlar. Bu beşerlerle irtibat halinde olan herkes bundan etkilenir. Bu beşerler çabucak hemen her yerde olabilirler. Kimi vakit iş arkadaşınız, kardeşiniz, akrabanız olabilir. Durum bu türlü olunca, yani hayatınızdan çıkaramayacağınız biriyse yada her gün karşılaşmak durumunda kalıyorsanız bu beşerle, nasıl baş edilmesi gerektiğini öğrenip, kendinizi zihinsel olarak müdafaanız kaide oluyor.

Negatif beşerler kendi içlerinde ne varsa dışarıya onu yansıtırlar. Zira insanların hayatları yorumlamaları bilişsel maharetleri sayesinde olur. Hayatı belli şemalar biçiminde kodlarız. Bu şemalar; aile şeması, arkadaşlık şeması, memnunluk şeması olabilir. Karşılaştığımız bir durum, başımızdaki bu şemaya uymuyorsa, orda bir karışıklık başlar. Beyin, durumları kendi şemasıyla eşleştirme eğilimindedir.

Pekala negatif beşerlerle nasıl baş edilir ?

1) Farkında Ol ve Kullan

Negatif insanların gücünü kabul etme. Şayet siz negatif insanların, negatif gücünü sünger üzere içinize çekerseniz bu olumsuzluk sizide etkileyecek. Bunun yerine, negatif biriyle karşılaştığınızda bunu kendinize meydan okuma olarak görebilirsiniz. Ne Kadar uzun müddet sakin kalabiliyorsunuz, müspet kalabiliyor musunuz, ne kadar mühlet o negatif durumla kalabiliyorsunuz

2) Empati Kur

Beşerler negatif modda olabilirler ve siz bunun neden olduğu konusunda belkide gereğince fikir sahibi değilsinizdir. Tahminen sizinde hayatınızda yolunda gitmeyen durumlar olduğunda, negatif beşere dönüştüğünüz oluyordur. Gereğince uyumadığınızda ya da aç olduğunuzda, gerilimli olduğunuzda negatif olabilirsiniz. Hasebiyle, etrafınızda negatif biri olduğunda, sanki neden bu türlü davranıyor diye düşünmekte yarar var.

3)Ortamı Değiştirin

Negatif beşerle yapılan bir irtibatta, irtibat kanallarını yönetme yetkisi sizinde elinizde. O konuşmaya mizah katarak daha eğlenceli bir hale getirebilirsiniz. O anı nasıl daha eğlenceli hale getirebilirim diye düşünmeniz, ferdî gelişiminizede katkısı olacaktır. Gelecek negatif atağa karşı, ortama müspet birşey katmaya çalışın. Bu durumu kendinizi test etme alanı olarak düşünebilirsiniz.

4) Katılın

Negatif olan arkadaşınızı suçlamak yerine ortama dahil olmayı deneyin. Arkadaşınıza bu durumu daha müspet hale getirmek için neler yapabileceğinizi sorun. Onu yargılamak yerine etkin olarak duruma kendinizide katın.

Sonuç olarak, negatif beşerlerle etkileşime girdiğinizde üstte bahsettiğimiz formülleri uygulamanız halinde, beyin gerilimle baş etmede daha idmanlı olur. Bu sayede gergin durumların tesirini daha az hissedersiniz.

Negatifliklerle az karşılaşacağınız bir hafta dilerim..

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir