Sağlık

Ne vakit ruhsal dayanak almalıyım

Hepimiz hayatımızın bir noktasında gerilim, tasa, ruh hali değişimleri yaşarız. Özcesi herkes gerilimli anlar yaşar ve bazen üzgün hisseder. Bazen bu olumsuz durumu kendi kendimize çözüp atlatabilirken bazen de bazen bunu yapmak için biraz daha yardıma muhtaçlığımız olabilir.

Pekala uzman yardımının gerektiğini nasıl anlayabiliriz?

İki hafta yahut daha uzun süren değişiklikler bu noktada kaygı kaynağı olabilir. Bilhassa de yaşadığınız olumsuz durumlar ailenizle ve toplumsal hayatınızda olan bağlantılarınızı, işlevselliğinizi önemli biçimde etkiliyorsa bu durumda bir psikoterapiste kesinlikle başvurmalısınız.

Esas sorun alanları nelerdir?

1. Ümitsizlik

Istıraptan farklı olarak, umut olmadığını hissetmek depresyonun bir işaretidir. Umutsuz kanılar, geleceğin olmadığından yahut asla keyifli olamayacağından kaygı etmek üzere şeyleri içerebilir. Durumunuzu uygunlaştırmak için kendinizi motivasyonsuz hissedebilirsiniz.

2. Daima tasa

Küçük dozlarda telaş olağandır ve uyanık meblağ. Lakin her vakit makûs bir şey olacağından endişeleniyorsanız, hayattan zevk almanızı engelleyebilir. Kendinizi endişelenmekten alamıyorsanız ve buna fizikî semptomlar eşlik ediyorsa bu durumu bir uzmanla ele almakta yarar vardır.

3. İlişkinizdeki çatışmalar

Birçok tetikleyici, evliliğinizi yahut bağlantınızı zorlayabilir. Birçok insan çift terapisi aramak için uzun mühlet bekler. Fakat açık fikirli ve hakikat bir terapistle, ilginize hürmet ve güçlü irtibatı geri getirebilirsiniz.

4. Çok fazla yahut çok az uyku

Uzun müddet uyumakta zorluk çektiniz mi yahut olağandan çok daha fazla mı uyuyorsunuz? Depresyon ve anksiyete uykunuzu etkileyebilir ve zayıf uyku semptomları daha da kötüleştirebilir. ekstra gerilim devirlerinde berbat uyumanın olağan olduğunu söylüyor. Lakin uykusuzluk haftalarca devam ederse, daha fazlası olabilir.

5. İştahsızlık yahut çok yemek yeme

Çok yemek yiyorsanız yahut hiç aç hissetmiyorsanız dikkat edin. Kilo yahut iştahta bir değişikliği depresyon belirtilerinden biri olarak listeliyor.

6. Unsur kullanımı

Derin kaygılarla başa çıkmak için unsur kullanım örüntüsü görülebilir. Terapi yahut bağımlılık danışmanlığı, hususları neden kullandığınızı anlamanıza, azaltmanıza ve bırakmanıza yardımcı olabilir.

7. Sonluluk

Kendinizi yaşadığınız durumla orantısız bir halde hudutlu yahut sabırsız hisseddiyorsanız bu durumu kıymetlendirmekte fayfa vardır. Ruh haliniz münasebetlerinizi zorluyor mu? Sizi rahatsız eden şeyin üstesinden gelmek için biraz takviye alıp alamayacağınızı kesinlikle düşünün.

8. Faaliyetlere ilgi kaybı

Terapiye gereksiniminiz olduğunun bir öteki işareti de bıkkınlık duygusudur. Bu bir problemdir, bilhassa de kendinizi bir vakitler zevk aldığınız aktivitelerden kaçarken yahut toplumsal durumlardan büsbütün geri çekilirken bulabilirsiniz. Bunların hepsi dikkat edilmesi gereken nitekim kıymetli işaretlerdir.

9. Verimlilik kaybı

İşe yahut meskende odaklanmakta zorlanıyor musunuz? Ruh sıhhati sorunlarıyla çaba edenlerin üretkenlikleri düşebilir. Olumsuz kanılar dikkatinizi dağıtabilir ya da motivasyonunuzu kaybetmiş olabilirsiniz.

10. Sevdiklerinizin Kaygıları

Bazen oburlarının içimizdeki değişiklikleri fark etmesi bizim için olduğundan daha kolay olabilir. Paha verdiğiniz biri sizin için endişeleniyorsa bunu kesinlikle değerlendirin.

11. Kayıplar

Sevilen birinin kaybı, bir münasebetinizi yahut işinizi kaybetme süreçleriyle daha güzel başa çıkmak için takviye alabilirsiniz. Kayıplar ekseriyetle çok zordur. Herkes yas tutarken profesyonel yardıma muhtaçlık duymaz. Lakin hislerinizi zihninizde işlemekte zorlanıyorsanız, terapi yardımcı olabilir.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir