Sağlık

Menopozda beslenme nasıl olmalıdır ?

Menopoz bayanların hormonal profillerinin önemli biçimde değiştiği bir devir, bu periyodun en büyük özelliği östrojen hormonundaki düşüştür. Menopozda bayanların östrojen düzeyi menopoz öncesi süreçteki düzeylerin %1’i civarına düşebiliyor. Menopoz periyodunda östrojenin düşmesiyle bayanlarda kemik yoğunluğunda önemli bir azalma görülmeye başlanıyor ve bayanlarda menopoz sonrasındaki 10 senede kemik yoğunluğunda %20’ye ulaşabilen bir azalma gözlemlenebiliyor. Bu da kemik erimesi ve kırık riskini önemli biçimde arttırıyor. Menopoz sonrası bayanların kalsiyum muhtaçlığı evvelki periyoda nazaran artıyor. Bu nedenle kalsiyumdan varlıklı yiyeceklere beslenmede bol bol yer vermekte fayda vardır. Başta süt ve süt eserleri olmak üzere, ıspanak, pazı üzere koyu yeşil sebzeler, badem, susam üzere tohum ve çekirdekler, kalsiyumdan varlıklı besinlerdir. Kişi süt ve süt eseri tüketmemeyi tercih ediyorsa, yerine kullandığı bitki sütü üzere alternatiflerin kalsiyum açısından fortifiye edilmiş olması hayli kıymetlidir. Süt eseri tüketmiyor ve bitki sütlerini meskende yapıyorsanız, kalsiyum alımınızın istenenden çok daha az olacağının şuurunda olmak ve dışarıdan destek almak gereklidir..
Menopoz mühletince D vitamini alımını önemsemek de tekrar kemik sıhhati için gereklidir. D vitamini için de kan düzeyi ölçüldükten sonra düşüklük varsa destek almayı düşünmek uygun bir fikirdir. Bunun dışındaysa fizikî aktivitenin kemik yoğunluğunu ve sıhhatini korumak için değerli bir yardımcı olduğunu hatırlamakta fayda var. Zira ne demişler, işleyen kemik pas tutmaz. Menopoz devrinde bir öbür kıymetli noktaysa menopozla birlikte azalan östrojen hormonuyla birlikte artan iştah, ve ilerleyen yaşla birlikte yavaşlayan metabolizma suratının tesiriyle kilo alma potansiyelinin artmasıdır.
Bu devirde olan kilo artışı hormonal değişikliklerin de tesiriyle ana olarak bel etrafında olduğundan, sıhhati negatif etkileme potansiyeli çok daha yüksektir. Bu nedenle kilo denetimi için beslenmedeki kalori yoğunluğunu düşürmek ve zerzevat, meyve tüketimini arttırmaya çalışmanın yanı sıra kâfi protein alındığında emin olmak faydalı olacaktır.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir