Sağlık

Korona günlerinde beslenmeye dikkat

Tüm insanlık olarak şiddetli bir süreçten geçiyoruz. Global bir salgın olarak tüm dünyayı etkileyen yeni tip koronavirüsten (Covid-19) korunmak için şahsî ve etraf hijyenine azami dikkat ederken, hayat biçimimizi düzenlemek zorundayız. “Sosyal izolasyon” hastalığın yayılmasının önlenmesinde birinci ve temel yaklaşım olarak lara escort karşımıza çıkıyor. Birçok kişi bu yeni duruma adapte olmakta zorluk çekmekte lakin toplumsal izolasyon içerisinde muhtaçlığımız olan gerçek ve akılcı beslenme ile vücudumuza ve bağışıklığımıza güzel bakmak.

Toplumsal izolasyon periyodunun toplumsal medyada çok yanlış bir beslenme modeline dönüştüğünü gözlemleyebiliyoruz. Meskende sıkılan herkes şekerli ve unlu besinler yaparak günün büyük bir çoğunluğunu mutfaklarında geçirmeye başladı. Yapılan çalışmalar ise karbonhidrattan varlıklı ve şekerli beslenmenin virüsün hücreye bağlanmasını artırdığını göstermektedir. Bu yüzden, karşı karşıya kaldığımız bu durum vücudumuzu ve yaşamsal işlevlerimizi etkileyen bir sıhhat sorunu olduğu gerçeği unutulmamalı ve yalnızca güçlü bir vücutla bu duruma karşı koyabileceğimizi aklımızdan çıkarmamız gerekiyor. Vücudumuzu escort antalya beslemek için bağışıklık sistemini güçlendirecek besinlere, ruhumuzu doyurmak içinse farklı aktivitelere yönelmeliyiz.

Bağışıklık için Nasıl Beslenmeliyiz

Bağışıklığımızı güçlendirmede günlük kâfi protein alımı muratpaşa escort ile birlikte C vitamini, D vitamini, çinko ve omega-3 epey kıymetlidir. Bedenin savunma sistemini düzenleyen enzimlerin yapıları proteindir. Her gün kahvaltıda yumurta tüketmek, süt ve süt eserlerini günde 2 porsiyon kadar beslenmemize eklemek. Haftanın 2-3 günü kırmızı et, 2 günü balık tüketmek, 2 gün kuru baklagillere yer vermek kâfi protein sağlayacaktır. Tam tahıllı ekmekler ve sert kabuklu kuru yemişler çinko bakımından zengindir. C vitamininden güçlü bir beslenme modeli için ise taze zerzevat ve meyve tüketimi ön plana çıkıyor. Portakal, greyfurt, mandalina üzere turunçgiller yanında; ıspanak, pazı, nane, tere, roka, marul, maydanoz, dereotu üzere koyu yeşil yapraklı sebzeler ile lahana, brokoli, kereviz, pancar, alabaş üzere besinlerde bağışıklık sistemi üzerinde olumlu tesiri olabilecek hem C vitamini hem de başka vitamin, mineralleri içermektedir. Ayrıyeten, su tüketimine değer vermek günlük bedeninizin muhtaçlığı olan ölçüsü ( Kg x 30 ml) tamamlamak çok kıymetlidir.

Toplumsal İzolasyonda Kilo Denetimi

Bu devir bir kısıtlılık durumu, dışarı çıkıp antrenman yapmayı ve güneşten yararlanarak D vitamini almamızı ya da balık üzere kimi besinlere erişim manasında zorluk çekebileceğimiz bir süreçteyiz. Bur durumda kâfi alıma ulaşamadığımız; D vitamini ve omaga-3’ü destek olarak kullanmak yararlı olabilir. Toplumsal medyada meskende yapılabilecek birçok antrenman mevcut kendinize uygun olanı seçip idman yaparak da bağışıklık sistemimize dayanak olmalıyız.

Son olarak bu periyodu, kendimiz için kilo almak ya da vermek manasında şartlandırıp dert yaratmak yerine yalnızca vücudumuzu yanlışsız ve kâfi beslemeye odaklanarak ve önümüze gelen her besini yemeden evvel bağışıklığımız için yararını hayal ederek şükürle tüketmeliyiz.

 

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir