kiskancligi yenme yollari QayYy3R3
Sağlık

Kıskançlığı Yenme Yolları

Kıskançlık duygusu doğuştan gelmeyen, sonradan öğrenilen bir histir. Kıskançlık dozunda olduğu, karşınızdaki insanı rahatsız edici ve mantık dışı bir boyutta olmadığı sürece hastalık olarak adlandırılmaz. Ancak dozunda olmadığı vakit tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır. Bu yazımızda kıskançlığı yenme yollarını ele aldık.

Kıskançlık; bir kişinin yahut bir münasebetin yitirilmesinden korkulan, karmaşık bir ruhsal yaşantı ve olumsuz tavır, oburunun sahip olduğuna kendisinin de sahip olma gerekliliğini hissettiren bir histir. Türk lisan kurumuna nazaran kıskançlık: “Bir kimse bir üstünlük gösterdiğinde yahut sevilen birisinin, diğeri ile ilgilendiği kanısına varıldığında takınılan olumsuz tutum” olarak tanımlanmıştır. Kısaca Kıskançlık elde edilmiş olanı kaybetmeme isteğidir.

Kıskançlığa eşlik eden hisler:

  • Öfke
  • Değersizlik
  • Mutsuzluk
  • Acı
  • Güvensizlik
  • Tasa
  • Aşağılık duygusu
  • Kaybetme korkusu
  • Hüzün
  • Üzüntü
  • Aşağılanma

Kıskançlık bir bağlantıda tehdit oluşturur. Kişi yaşadığı bu duyguyu muhakkak edeceği üzere bazen içinde yaşar. Bu olumsuz hisleri içinde barındırmak kişiyi fizyolojik olarak da tesirler.

Kıskançlığın Fizyolojik Tesirleri:

  • Titreme
  • Yorgunluk
  • Çok terleme
  • Mide krampları
  • Kas tutulmaları
  • Süratli Nabız
  • Uykusuzluk
  • Şiddet

Kıskançlık romantik ilgilerde genelde üçüncü şahıslar dahil olduğunda ortaya çıkmaktadır ve dozunda olmadığı sürece bağlantıyı olumsuz etkilemektedir.

Kıskançlık duygusu yalnızca ikili bağlarda ortaya çıkmaz. Erken yaşlarda oburlarının çocuklarıyla kendi çocuklarını kıyaslayan ebeveynler, öğretmeninden takdir görmek isteyen öğrenci, iş hayatında hırsları olan bireyler, kardeş kıskançlığı üzere hislerle kıskançlık meydana gelebilir.

Kıskançlık Çeşitleri

  • Kardeş kıskançlığı
  • Çocuk ebeveyn kıskançlığı
  • Arkadaşlık-İş ilgilerinde kıskançlık
  • Romantik Kıskançlık

Kıskançlık ile Nasıl başa çıkılır?

Kıskançlıkla baş edebilmek için kendinize inancın, kendinize olan inancınızı arttırın, bu mevzuda eğitimler alabilir, kendinizi geliştirebilirsiniz.

Kıskançlığı yenmek zordur ve vakit alır. Kendinize vakit tanıyın.

Her vakit sizden daha başarılı beşerler olacaktır. Bu nedenle kendinizi eksik görmeyin. Farkınızın farkında olun.

Hobiler edinin.

Bakımlı olmaya itina gösterin. Kendinizi uygun hissetmeniz öz inancınızın artmasını sağlayacaktır.

Bağlantılarda yaşanan kıskançlıklar da:

Eşinize, sevgilinize itimadın. Karşı taraftan inanç hisseden beşerler yanılgı yapmaya daha az meyilli olurlar.

Sosyalleşin. Eşiniz ve sevgiliniz dışında da ailenizle, arkadaşlarınızla vakit geçirin.

Alakada kurallar belirlemek ve bağı güçlendirmek kıskançlığı önleyecektir.

Her yolu denemenize karşın kıskançlık hissinden kurtulamıyorsanız bir uzmandan takviye alın. Kıskançlıkta, (öfke, telaş ya da hüzün hisleri gibi) uygun yönetilemediğinde daha büyük meselelere yol açabilir.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir