hamilelik devrinde seker tuketimine dikkat sKDsDXy1
Sağlık

Hamilelik Devrinde Şeker Tüketimine Dikkat!

Hamilelikte anne adayının beslenme biçiminin, bebeğin sağlıklı gelişimini direkt etkilediğini biliyoruz. Bu sebeple anne adayının alkol ve sigara tüketmemesi, paketlenmiş eserler kullanmaması ve bebeğin sıhhatine ziyan verebilecek her türlü besinden uzak durması gerekiyor.

Bilhassa son yıllarda şekerin hiçbir besin kıymeti olmadığı, yalnızca yapay bir güç kaynağı olduğu ve biyolojik olarak bağımlılık yaptığı üzerinde çok konuşulan bir husus. Hamilelikte şeker tüketimi ve ortaya çıkan diyabet de bebeğin sağlıklı gelişebilmesini etkileyen değerli faktörlerden. Bu sebeple anne adaylarına bilhassa hamilelik devrinde şekersiz bir beslenme programı önerilmekte.

Hamilelik devrinde diyabet görülme riski yüksektir. Bu nedenle anne adayının bilhassa yapay şeker içeren yiyecek ve içeceklerden uzak kalması gerekmektedir. Hamilelikte kan şekerinin yüksek olması birçok olağandışı durumu da beraberinde getirmektedir. Yüksek şekere bağlı düşük riski, 7. ay ve sonrasında görülen ani bebek vefatları, iri bebeğe bağlı güç doğum üzere risklerden korunmak için anne adayının ömür üslubuna ve beslenme alışkanlıklarına dikkat etmesi gerekmektedir.

Gebelerin pekmez-bal üzere doğal olduğu düşünülen besinlerin faydalı olduğu kanısı ile fazla tüketilmesi ile şerbetli ve sütlü tatlıların, meyve ve hamur işlerinin çok tüketiminin de bebeğe ziyan verebileceği unutulmamalıdır. Birebir biçimde gazlı ve asitli içeceklerden de uzak durulmalı, meyve suları yerine taze meyvelerin yenmesi tercih edilmelidir.

Hamilelik devrinin 24 ve 28. haftaları ortasında kesinlikle şeker yükleme testi yapılması gerekmektedir. Bilhassa ailede diyabet geçmişi varsa, anne adayı 35 yaşından büyük ise, evvelki doğumda 4 kilogram üzerinde bebek dünyaya getirildiyse, polikistik over sendromu yaşanıyorsa ve sigara kullanılıyorsa anne adayı gebelik diyabeti bakımından büyük risk altındadır. Gebelik diyabeti her ne kadar hamilelik sonrasında geçebiliyorsa da ileriki yıllarda oranında kalıcı diyabet hastalığı ortaya çıkmaktadır.

Gebelik diyabetine karşı yalnızca şeker tüketmemek de kâfi değildir. Beyaz un yerine tam buğday ve çavdar içeren eserlerin tercih edilmesi, bol su tüketimi ve hafif idmanlar yapılması, meyve tüketiminin de sonlandırılması gerekmektedir. Orta öğünlerde meyve kurusu ve çok olmamak koşulu ile kuruyemiş tercih edilebilir. Hamilelik periyodunun kilo alımına itina gösterilmesi de gebelik diyabeti açısından kıymetlidir.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir