Sağlık

Günde ne kadar su içmeliyim ?

Avrupa Besin Güvenliği Kurulu (EFSA) yetişkinlerde bayanlar için günlük 2 litre, erkekler için ise günlük 2.5 litre su tüketimi teklifinde bulunuyor.
Gebe bayanlarda alınması önerilen total sıvı ölçüsü günlük yaklaşık 300 ml artarken, emziren bayanlarda ise bu artış yaklaşık 700 ml olarak öneriliyor.
Bu tekliflerin ortalama hava şartları ve ortalama fizikî aktivite için geçerli olduğunu, bu kaidelerin değişmesi halinde önerilen sıvı alımının da değişeceğini belirtmekte fayda var. Lakin dikkat edilmesi gereken ana nokta şu ki EFSA, bu sayıları belirtirken SU, BAŞKA SIVILAR VE YİYECEKLERDEN BEDENE ALINAN TOTAL SU ALIMININ GÜNLÜK BU FİYATTA OLMASINI ÖNERİYOR. YANİ BU TEKLİF GÜNLÜK 2 YA DA 2.5 LİTRE SU İÇMENİZ GEREKİYOR MANASINA GELMİYOR. Toplam bedeninize tüm kaynaklardan bu ölçüde sıvı girmesi öneriliyor demek.

Günde X litre su içmen lazım diyen diyetisyenler, bu teklifinizin maalesef BİLİMSEL BİR KAYNAĞI YOK . Lütfen insanlarda boşu boşuna takıntı yaratmayın artık. İçmek isteyen alışılmış tekrar X litre su içsin fakat beşerler artık gereğince su içmiyorum diye kendini makus hissetmesin.

Gereğince su alıyor muyum?

Hidrasyon konusunda ne durumda olduğunuzu anlamanın en kolay yolu idrar renginize bakmaktan geçiyor. İdrarın renksiz, açık sarı olması, gereğince sıvı alındığını gösterirken, idrar renginin koyu sarı olması, bedene kâfi sıvı alınmadığını gösteriyor. Alışılmış bu değerlendirmeyi yaparken idrar renginizi değiştirebilecek B vitamini desteği ya da kırmızı pancar vb bir şeyler tüketmediğinizden emin olmakta fayda var. Bir de hafif seviyede dehidrasyon, susama hissi dışında, halsizlik ve baş ağrısı olarak da kendini gösterebiliyor, aklınızda bulunsun.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir