Sağlık

Güçlü bağışıklık için beslenme teklifleri

ÖNERİLER

1️⃣Omega-3 alımı önemlidir. Haftada iki sefer balık yemeye çalışın.

2️⃣Ceviz, tahin, susam, chia ve keten tohumu da omega-3 içerir.

3️⃣Sebze ve meyveler günde EN AZ 5 porsiyon tüketilmeli.

4️⃣Basit şeker tüketmiyoruz.

5️⃣Zeytinyağı önceliğimiz olmalı.

6️⃣C vitamininden varlıklı zerzevat ve meyveler tüketelim (kivi, maydanoz, roka, sivri biber, kırmızı lahana, brokoli, dereotu, kırmızı biber, portakal, mandalina, greyfurt, ananas, limon)

7️⃣Selenyumdan varlıklı beslenelim (yumurta, kırmızı mercimek, ton balığı, hamsi, yeşil mercimek )

8️⃣Çinko zengini kabak cekirdeği, tahin ve ceviz tüketelim.

9️⃣Bitki çaylarına (özellikle kuşburnu, biberiye ve ıhlamur) limon ve zencefil ekleyerek içebiliriz.

1️⃣0️⃣Yemeklere köri ve zerdeçal ekleyiniz.

1️⃣1️⃣Bol su içmeyi unutmayınız. Bağışıklık için birinci müdafaa tükürüktür.

1️⃣2️⃣ Propolis özellikle koronavirüse tesiri olduğu kanıtlanan önemli bir ürün. Damla formunu tüketiyorsanız dozu 2’ye bölün ve çocuklar için günde toplam 10, yetişkinler için ise günde toplam 20 damla alın.

1️⃣3️⃣ Alkol ve sigara kullanmayın. Öneriler genel nitelikte olup rastgele bir rahatsızlığı olan bireyin diyetisyene başvurması gereklidir.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir