gerilimle basa cikmak icin vakit idaresi tRRZuEhc
Sağlık

Gerilimle Başa Çıkmak İçin Vakit İdaresi

Gerilim, hayatımızın olağan bir modülü; fakat çok fazla gerilim pek çok kıymetli sıhhat problemine neden olabilir. Hem ruhsal hem de fizikî sıhhatimiz için gerilimle başa çıkmak değerlidir. Gerilimle başa çıkmak için vakit idaresini düzgün yapabilmemiz gerekir.

Vakit bilindiği üzere biz insanların ürettiği bir kavramdır. Konuşmak için, birlikte iş yapabilmek için ortak bir vakte muhtaçlığımız vardır. Bu nedenle vakit hayatımızın mutlak bir kesimi olarak var olmak zorundadır. Vakti hakikat yönetemezsek gerilim yaşamamız mümkündür. Pekala gerilimle başa çıkmak için vakit formülüni nasıl yapmalıyız?

  • Vakit planlaması şahsa nazaran değişmekle bir arada katiyetle yazarak yapılmalıdır. Kaleme dökülen planlar araştırmalara nazaran hem motive edici olmakta, hem de hatırlamak ismine daha kalıcı bir tahlil olmakta.
  • Yapmak istenilen tam olarak ne? Gayenizi hakikat belirlemeniz gerekmektedir.
  • Yıllık planınız ne? Bir yıl içerisinde yapılacak değerli olan şeyleri belirlemek gerekir.
  • Haftalık olarak bir program hazırlanması, günleri daha net planlamanıza yardımcı olur. Günlük planlar ise saatleri verimli kullanmayı sağlar. Böylelikle gün içerisinde işlerin önünüze yığılması ve sizi gerilime sokması engellenmiş olur.
  • Vaktinizi planlarken öncelik sıralaması yapmanız sizi yeniden gerilimden koruyacak etkenlerden biridir.
  • Vaktinizi yönetirken gereksiz detaylarda kaybolmayın. (Beklenmeyen telefon görüşmeleri, gereksiz vakit kaybı yaratacak toplumsal medya da fazla gezinme üzere.)
  • Kıymetli olan hiçbir şeyi ertelemeyin. Bu tekrar fazla gerilim yaşamanıza neden olur.
  • Tüm işleri kendiniz halletmeye çalışmayın, gerektiği vakit iş devretmeyi ve dayanak istemeyi bilin.
  • Geçmişi unutun. Evvelce yapılanlar artık geçti gitti. Şimdiki vakte ve geleceğe odaklı hareket edin.
  • En randıman çalıştığınız saatleri belirleyin.
  • Sizi gerilime sokacak güç işlerinizi günün erken saatlerinde halletmeye çalışın.
  • Kendinize küçük mükafatlar verin.
  • Fazla gerilim yaşamamak ve hasta olmamak için yoğunluğunuzun ortasında kendinize vakit ayırmaya çalışın.
  • Kendinizi tanıyın ve vakit planlamanızı bu doğrultuda yapın.

Hayatınızda gerilim düzeyinizi düşürecek vakit idaresi planlamaları yapmazsanız yaşayacağınız gerilim sizi ruhsal olarak olumsuz etkileyecek ve korku (anksiyete) bozukluğu, panik atak, kronik yorgunluk, öfke üzere birçok ruhsal sorunle karşı karşıya kalmanızı sağlayacaktır.

Vakit idarenizi gerçek yaptığınızı düşünüyor fakat hala gerilim yaşamaya devam ediyorsanız, yaşadığınız gerilimin nedenini bulmak ve tahlile kavuşturmak için bir uzmandan dayanak almanızı tavsiye ederim.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir