gebelikte neden daha fazla demire ihtiyac duyuluyor
Sağlık

Gebelikte Neden Daha Fazla Demire İhtiyaç Duyuluyor?

Kan içerisinde bulunan ve demir bakımından varlıklı olan hemoglobin proteini, bedende oksijen sirkülasyonunu sağlamaktadır. Hemoglobin içerisindeki demir; tüm hücrelere ve kaslara oksijen taşıyarak sağlıklı biçimde çalışmalarına yardımcı olmaktadır.

Tıpkı vakitte gerilim ve hastalıklara karşı beden direncini koruyan demir; gebelik periyodunda barsaklardan çok daha verimli formda emilmektedir. Bu süreçte hem anne adayının hem de bebeğin kâfi oksijen almasını sağlamak için daha fazla demir tüketilmelidir. Yeteri ölçüde demir alımı birebir vakitte yorgunluk, halsizlik, depresyon ve sonluluk durumlarını da önlemeye yardımcı olmaktadır.

Gebelik sürecinde sağlıklı ve istikrarlı beslenmenin değeri çok büyüktür. Bu süreçte demir bakımından varlıklı besinler tüketilmesi önerilmektedir. Demir bakımından varlıklı olan yağsız et, balık, yapraklı yeşil sebzeler, kümes hayvanları, deniz eserleri, baklagiller, tahıllar, pekmez, fıstık üzere besinleri gebelik sürecinde tüketmek hem anne hem bebek sıhhati için gereklidir. Bu süreçte ekstra demir desteği için gebelik takibinizi yapan hekiminizin tekliflerini dikkate alın. Olağan gebelik sürecini yaşayan anne adayları için demir desteği uygun görülürken anemi hastası olan anne adayları için günlük doz arttırılabilmektedir.

Gebelik Periyodunda Demir Tüketimi Hakkında Kıymetli Bilgiler

– C Vitamini demirin barsaklardan emilimine yardımcı olmaktadır. Bu nedenle demir açısından varlıklı diyet programlarına C vitamini içeren besinler de dahil edilmelidir.

– Çay, kahve üzere eserler kafein içermesi açısından gebelik devrinde tüketilmemelidir. Kafein bedenin demir emilimine pürüz olmaktadır. Bu nedenle kafein içeren hususlar yemeklerden 3 saat evvel yahut 3 saat sonra tüketilebilmektedir.

– Demir içeren besinleri mümkün olan en az müddette pişirmek değerlidir. Zira birtakım besinler pişerken içeriğindeki demiri kaybedebilmektedir.

– Demir desteğinin yan tesiri olarak birtakım bireylerde kabızlık görülebilmektedir. Kabızlık sorunu yaşamamak için tahıl içeren besinler, meyve ve sebzeler tüketmek kıymetlidir. Tıpkı vakitte gün içerisinde bol su tüketmek ve tabip denetimi ile hafif idmanlar yapmak bu sorunun önüne geçmekte değerlidir.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir