Sağlık

Gebelikte fizikî aktivite

Antrenmanın potansiyel faydaları şunlardır:

Dolanım ve sindirim fonksiyonlarını düzenler,

Annenin kilo denetimini sağlar,

Dayanıklılık ve kuvvetin artırılmasına yardımcı olur,

Doğum için gereken kas aktivitesini dayanaklar,

Antrenman, toplumsal etkileşimin sağlanması, toplumsal ve ruhsal açıdan yeterlilik hissinin artırılmasına katkıda bulunur.

Doğum sırasındaki muhtemel sıkıntıların azaltılmasını sağlar,

Doğumu kısaltmaya yönelik potansiyelin geliştirilmesine yardımcı olur,

Gebelik diyabeti (şeker) mümkünlüğünün önlenmesinde değerlidir,

Doğum sonrası güzelleşmeyi hızlandırır.

Antrenman Tipi (Aktivite Seçimi)

Şimdiye kadar yapılan çalışmalar gebelikte en inançlı antrenman tipinin sabit bisiklet ve yüzme olduğunu göstermiştir.

1-Güvenli Aktiviteler

Yüzme: Bilhassa su içinde yapılan idmanlar epeyce faydalıdır ve giderek daha fazla ilgi görmektedir. Suyun kaldırma kuvvetinin gebelikte beden yükündeki artışı maskelemesi, yaralanma riskinin su içinde mini­mal olması, karada yapılan idmanlara oranla beden ısısının dağıtımının daha kolay olması ve fetal hiperteminin (anne karnındaki bebeğin ısısının çok yükselmesi) önlenmesi üzere avantajlarından ötürü su içi idmanları kuvvetle savunulmaktadır. Fakat suyun sıcaklığının annenin deri sıcaklı­ğından değerli ölçüde düşük olması kaidedir.

Yürüme: Gebelikte en çok tercih edilen aktivite (%43) yürümedir. Tertipli yürümenin annenin düzgünlük hissini arttırdığı ve fizikî yakınma­ları azalttığı ileri sürülmektedir. Bununla birlikte bebeğin doğum tartısını arttırdığı yolunda çalışma raporları da bulunmaktadır. Azamî aerobik kapasitenin %55’inde, 20 dakika müddetle ve haftada üç ile beş defa yapılan bir yürüme programının doğum yükü ve plasenta yükünü manalı ölçü­de arttırdığı, öbür parametreleri ise etkilemediği Clapp tarafından bildiril­miştir.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir