Sağlık

Gebelikte beslenme süreci nasıl olmalıdır?

Gebelikte beslenme derken iki kişilik beslenmeyi kastetmiyoruz.

Olabildiğince doğal, daha az tuzlu daha az şekerli işlenmemiş besinleri tercih etmeliyiz. Tüm gebelik boyunca ortalama 12-15 kiloyu geçmeyecek kadar kilo almayı sağlayan beslenmeyi öneriyoruz. Birinci üç ayda hiç kilo almayıp kilo kaybı olabilir. Endişelenmeye gerek yok, buda olağan hudutlarda olabilen bir durumdur.

Diyetiniz bebeğinizin sıhhatini dışardan etkileyen en kıymetli değişkendir. Bebeğiniz muhtaçlıklarını yalnızca sizden karşılar, gereğince alamadığınız vitamin ve mineralleri beden deponuzdan karşılayacaktır. Buda bilhassa kemik ve diş üzere dokularınıza yansıyacak. Öğün atlamamak gerekir ve ortalarda da aara öğün yemek gerekir. Taze meyve-sebze ve tam tahıllı eserleri tercih etmeliyiz. Kalsiyum süt ve süt eserlerinde, D vitamini, balık , süt, yumurtada bulunur (aktif hale gelmesi için günışı gereklidir.) Protein büyüme için olmazsa olmazdır; et, balık, süt, kuru bakliyat, yumurtada bulunur. Folik asit, beyin, omurilik ve tüm hücrelerin yapıtaşlarında bulunur. Brokoli, bezelye, yeşil yapraklı sebzeler folik asit kaynağıdır. Demir, kan hücrelerinin yapı taşıdır hem bebek hem anne için kıymetlidir, eksikliğinde kansızlık, yorgunluk, saç dökülmesi, tırnak kırılması, erken doğum olabilir.

Gebeliğpin üçüncü ayından sonra sonuna dek demir preparatı desteği verilir.

Meyve-sebze olmazsa olmazdır, hem vitaminler için hamilelerin yavaşlayan bağırsak sistemini çalıştırmak için koşuldur. Meyve ve zerzevatları yeterlice yıkayarak üzerindeki tarım atıklarından arındırarak yemeliyiz. Sıvı tüketimi çok kıymetlidir 2,5-3 litre su içilmeli, hem idrar yolu enfeksiyonunu önlemek hem bağırsak sistemini çalıştırmak hem de bebeğin amnion-mai ni arttırmak için bol sıvı alınmalıdır. Susuz kalmak erken doğum riskini arttırır.

Öğünleri kaçırmayalım lakin orta öğünlerde çok kıymetli , orta öğünlerde cips, çikolota, bisküvi vb. fazla kalorili ve sıhhatsiz yiyecekler yerine; süt, yoğurt, meyve, badem, fındık, kuru meyve, salata, sütlü tatlılar üzere hem daha az kalorili hem de sağlıklı atıştırmalıkları tercih etmeliyiz.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir