Sağlık

Flört devrinde beslenme

Birinden hoşlanmaya başladığınızda, karşılıklı olsun yahut olmasın, hisleriniz davranışlarınızı tesirler. Bu türlü periyotlarda kendinize daha fazla dikkat etmeye başlarsınız. Örneğin; giysinize itina gösterirsiniz, dış görünüşünüzün farkındalıkları olumlu/olumsuz zihninizi eskisinden daha fazla meşgul eder ve rahatsız olduğunuz kilolarınız varsa bunların kıymeti artar. Daima ertelenen ‘spora yahut diyete başlama’ durumları için istenilen motivasyon kaynağını bulmuş olursunuz. Böylelikle, tercih ettiğiniz besin kümeleri da otomatik olarak değişir. Karbonhidratlar dışarı, sebzeler içeri üzere.

Yapılan araştırmalar bu süreçte bireylerin beslenme tertipleriyle ilgili araştırma yaparak bilinçlendiğini göstermiştir. Evvelce ‘çok yoruldum haydi yemeğe çıkalım’ da tüketilen besinler artık bu bilgilerle seçilmeye başlanır. Orta öğünler atlanmaz, meskende sağlıklı yemek pişirmeye vakit ayrılır. Gerekli görülen durumlarda da diyetisyenle görüşmeye başlanır. Diyelim ki flört ettiğiniz bireyle yemeğe çıkacaksınız, karşınızdaki kişi menüdeki seçiminizi ve yeme davranışınızı ne kadar etkiliyor? Sıkça konuşulan hususlardan biri de budur. ‘”Karşısında rahat rahat yemek yiyemiyorum” ya da “İştahım kapandı, açım ancak hissetmiyorum bile”. Flört devirlerinde çıkılan yemekler için kurulan bu cümleler size de tanıdık gelebilir. Pekala bu durumlarda ortaya çıkabilecek fizyolojik durumlar nelerdir? Şayet gün içerisinde de kâfi ölçüde besin alınmamışsa kan şekeriniz düşebilir, kendinizi rahatsız hissedebilirsiniz. Bu da randevunuzun istediğiniz üzere geçmemesine sebep olabilir.

Yaşanabilecek bir öbür durum ise o anda rastgele bir olumsuzluk hissetmeseniz bile yalnız kaldığınızda tükettiğiniz besin ölçüsünde artış/tıkanırcasına yeme olabilir. Sağlıklı beslenme sisteminizin bozulması da bununla birlikte gelmiş olur ve kendinizi başarısız hissedebilirsiniz.

Flört devri bireylerin birbirini tanımaya çalıştığı, kimi vakit duygusal iniş çıkışların olduğu bir deneme sürecidir. Süreç sonunda alınan kararlar her vakit ortak olmayabilir. Devam etmek istemeyebilir ya da karşınızdaki kişinin bu devri sonlandırması durumuyla karşı karşıya kalabilirsiniz. Şayet sonuç sizi üzgün, kırılmış, hayal kırıklığına uğramış üzere his durumlarına sürüklerse yeni bir beslenme periyoduna girmiş olursunuz. Kendinizi duygusal boşluklarınızı yemekle doldurmaya çalışırken ya da büsbütün yemek yemeyi unutmuş halde bulabilirsiniz. Bu yüzden motivasyon kaynağını bulmak kıymetlidir ama bunu büsbütün bir kişiye/duruma bağlı tutmamak gerekir. Başlangıç adımını atmanızda yardımcı faktörleri süreksiz görüp, farkındalıklarınızla yola devam ederseniz daha kalıcı ve yararlı sonuçlar alabilirsiniz.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir