Sağlık

Enfeksiyonlardan korunmak için nasıl beslenmeliyiz?

Enfeksiyonların sık olarak karşılaşıldığı bilhassa dünya sıhhat örgütü (WHO) tarafından global salgın olarak tanımlanan corona virüs enfeksiyonlarının görüldüğü şu günlerde savunma sistemimizi müdafaamız ve güçlendirmemiz için beslenmemize farklı bir dikkat sarf etmemiz gerekmektedir. Bunun için de kâfi ve istikrarlı beslenme sıhhatimiz açısından çok kıymetlidir. Olumsuz hava şartlarından ötürü yazın yapılan antrenmanlar yerini hareketsizliğe ve doğal ki rehavete bırakır. Lakin fizikî hareket deveranı güçlendirir. Güçlü deveran, güçlü bağışıklık sistemi manasına gelir. Bu nedenle idman kış aylarında da yapılması gereken en değerli aktivasyondur. Fakat kapalı alanlarda yapılacak antrenmanlar yerine açık havada yapılacak antrenmanlar tercih edilmeli, havasız ortamlardan kaçınılmalıdır.

Yaz mevsiminden kış mevsimine geçişte bağışıklık sistemimiz zayıflamaktadır. Bu nedenle vitamin ve mineral zengini besinleri bol ölçüde tüketmemiz, bilhassa A, C, E, B6 vitaminleri ile Çinko zengini besinlere beslenmemizde yer vermemiz değer taşımaktadır. Brokoli, Brüksel lahanası, lahana, kırmızı lahana, karnabahar, havuç, marul, roka, soğan, sarımsak, portakal, mandalina, kivi, elma üzere besinlerin bir yahut birkaçı günlük beslenmemizde kesinlikle yer almalıdır. Kış ayları güneşin az görüldüğü depresyon ayları olarak da bilinir. Muz, kepekli pirinç, kepekli makarna, patates üzere yiyecekler tüketerek depresyonu hayatımızdan uzak tutabiliriz.

Corona virüs enfeksiyonları da dahil olmak üzere öteki üst teneffüs yolları enfeksiyonlarından korunmada en değerli etken sağlıklı ve istikrarlı beslenmek, şahsî hijyene dikkat etmektir. Şahsî hijyen de, hasta bireylerle temas etmememiz, temas mecburî ise kesinlikle ellerimizi sık sık yıkamamız, kıyafetlerimizin paklığına dikkat etmemiz en kıymetli yapılması gerekenlerdir. Besinlerdeki hijyen dediğimizde de kesinlikle zerzevat ve meyveleri bol su ile güzelce yıkamamız gerekmektedir. Et, süt üzere besinlerin de kesinlikle düzgün pişirilmesine dikkat edilmelidir.

Bilhassa çocuklar, enfeksiyona yatkın bireyler, gebeler, emziren anneler ve yaşlılar bu periyotta çok dikkatli olmalıdırlar. Zerzevat ve meyveler bilhassa içerdikleri vitamin ve mineral yoğunluğu açısından bağışıklık sistemimizi güçlendirmek ismine çok değerlidir. Gün içinde 2-4 porsiyon zerzevat yemeği ve salata, 2-3 porsiyon meyve tüketmek gereksinimimiz olan mineral ve vitaminleri bize kâfi oranda sağlayabilecektir.

Bir öbür kıymetli vitamin de D-vitaminidir. D-vitamini kemik ve diş sıhhati açısından değerli olduğu kadar bağışıklık sistemi ve kilo müdafaada da değer taşımaktadır. D-vitaminini besinlerimizden gereğince karşılayamadığımız için kış güneşinden kesinlikle azami ölçüde faydalanmak ta yerinde olacaktır.

Ayrıyeten bol su tüketimi bedenimizdeki toksinleri atabilmemize ve metabolizmamızı da hızlandırmamıza yardımcı olmaktadır. Gün içinde 2-2,5 litre su kesinlikle içilmelidir. Yeniden soğuk kış gecelerinde ıhlamur, nane-limon, tarçın, zencefil üzere sağlıklı bitki çayları da hem içimizi ısıtacak hem de sindirim sistemimizi rahatlatacaktır.

Keyifle ve sıhhatle kalın…

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir