Sağlık

Çocukların bağışıklığını güçlendirecek 8 besin önerisi

Mevsim geçişleri ve pandemi devriyle birlikte bağışıklık sisteminin kıymeti daha da arttı. Mevsimsel hastalıklara çok çabuk yakalanan ve en çok etkilenen küme çocuklar olup, onların bağışıklığını güçlendirmek de son derece değerli. Pekala çocukların bağışıklığını güçlendiren besinler hangileridir? Çocukların bağışıklığı nasıl güçlendirilir? İşte bütün bu soruların yanıtını Beslenme ve Diyet Uzmanı Neslişah Bozkaya Gök, Pizu Medya okurları için yanıtladı.

Bağışıklık için kahvaltı ve yumurta koşul

Kış devriyle birlikte içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde çocukların tertipli kahvaltı alışkanlığı kazanması, bağışıklık sistemini güçlendirecek en kıymetli ögedir. Anne sütünden sonra bedenin gereksinim duyduğu en düzgün protein kaynaklarından biri olan yumurta, kahvaltıda kesinlikle tüketilmelidir. Tıpkı vakitte çok güzel bir demir kaynağı olan yumurta, bağışıklık sistemini güçlendirmede büyük bir role sahiptir. Yumurta yemeyi sevmeyen çocuklar için farklı besinlerle birleştirilerek çocukların yumurtayı tüketmesi kesinlikle teşvik edilmelidir.

Kefir tüketimi arttırılmalı

Bu devirdeki çocuklar çoklukla sütü, kefir ve yoğurda nazaran daha çok tercih ediyor. Lakin kefir içeriğindeki prebiyotik ve probiyotik kaynaklar sayesinde çeşitli enfeksiyon ve zayıf immün sistemi güçlendirmektedir. Sindirim sistemi, teneffüs sistemi ve bağışıklık sisteminde oluşabilecek hastalıkların tedavisi için en güzel ilacın kefir olduğu bilinmektedir.

Bal ve pekmezi polenle destekleyin

Anneler çocukların bağışıklık sistemini güçlendirmek için çoklukla bal, pekmez üzere besinleri sıklıkla kullanmaktadır. Yeniden okul çağı çocuklarında bağışıklık sistemini güçlendirdiği bilinen arı poleninin günlük 1 çay kaşığı doğal bal yahut pekmez ile tüketilmesi balın ya da pekmezin yaratacağı olumlu etkiyi arttırmaktadır.

Omega-3 kaynaklarından faydalanılmalı

Pandemi periyodunda Omega-3 kaynaklarının bağışıklık sistemi ve virüse karşı esirgeyici tesirleri olduğunu gösteren birtakım çalışmalar bulunmaktadır. Haftada 2-3 gün Omega-3 kaynağı olan balık tüketimi çocuğun bağışıklık sistemini üst düzeyde tutacaktır. Omega-3 yalnızca balıkta değil bitkisel kaynaklardan olan ceviz ve semizotunda da yüksek ölçüde bulunmaktadır.

Çinko da bağışıklığı güçlendiriyor

Bir başka mineral çinko da, virüslere karşı bağışıklığı güçlendirmede tesirlidir. Çinko, bilhassa hayvansal besinlerle okul çağındaki çocukların kimi besinlerden (kırmızı et, kümes hayvanları, deniz ürünleri) çarçabuk alabileceği bir mineraldir. Bu nedenle çinko içeriği yüksek olan kırmızı et, tavuk, balık, ceviz, badem üzere besinlerin çocukların beslenmelerinde kesinlikle olmasını öneriyorum.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir