Sağlık

Çocukları sağlıklı beslenmeye yönlendirme

Ömür kalitemizi belirleyen en değerli şeylerden biri beslenmemizdir. Sağlıklı beslenmek çocukluk yaşlarından itibaren kazandırılması gereken alışkanlıklardandır. Çocuklukta ne kadar sağlıklı beslenirsek ileriki yaşlarımız da o kadar sağlıklı ve kaliteli olur. Birinci 0-1 yaş aralığında ek besinlere geçmesi ile bir arada bebeğin nizamlı ve sağlıklı beslenmeye alıştırılması ileriki yaşlarda hayata ve kendine itimat geliştirmesine de sebep olacaktır. Burada bilhassa annelere büyük bir vazife düşmektedir. Annelik dünyanın en karşılıksız, en emek isteyen ve mesaisi hiç bitmeyen mesleğidir. Meşakkatli olduğu kadar memnunluğu da bir o kadar fazladır.

Çocuklarımıza sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırarak, sağlıklı kilo almalarını ve olağan büyümelerini sağlayabiliriz. Çocuklar için en değerli kazanımlardan biri sağlıklı beslenme alışkanlığıdır. Bu nedenle büyüme ve gelişmeleri devam eden çocuklarda günlük alınması gereken kalori ölçüsü kesinlikle verilmelidir. Güç muhtaçlıklarını karşılamak için ihtiyaçları olan karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineralleri içeren istikrarlı ve kâfi bir beslenme programı uygulamak gerekir.

Şayet kilolu bir çocuğunuz varsa en kısa müddette buna bir tahlil yolu bulmakta yarar vardır. Büyüme ve gelişme çağında oldukları için bu yaşta çocuklara zayıflama diyeti yerine sağlıklı ve istikrarlı bir beslenme programı hazırlamak ve spora yönlendirmek en uygunudur. Bu periyotta kas ve iskelet sistemi gelişmekte olduğu için kilo alımını durdurmak birinci yapılacak şey olmalıdır.

Çocuklar her vakit kendi ebeveynlerini örnek alırlar. Anne ve baba ne kadar tertipli besleniyorsa çocuk da o kadar nizamlı beslenecektir. Sofraya daima birlikte oturmak ve yemekleri seçmeden yemek çocukların da ileriki yaşlarda nizamlı beslenmelerini sağlayacaktır.

Çocuğu sağlıklı beslenmeye alıştırmak için yapılacakları şöyle sıralayabiliriz. Öncelikle abur cubur besinlere alışkın olan çocuklara sağlıklı atıştırmalıklar verilebilir. Birinci vakitler dirense bile buna kesinlikle alışacaktır. Örneğin çikolatayı seven bir çocuğu çikolatayı yasaklamak yerine konutta kalorisi düşük çikolatalı atıştırmalıklar yapabilirsiniz. Yeniden ödüllendirme sistemi de denenebilir. Çocuğu sıhhatsiz yiyeceklerle ödüllendirmek yerine eğlendirici ve eğitici oyuncaklarla, sinema ya da tiyatro ile ödüllendirebilirsiniz. Ortalıkta sıhhatsiz atıştırmalıklar yerine masada meyvelerin durması çocuğun buna alışmasını daha da kolaylaştıracaktır. Gerçekçi gayeler ile çocuğa onun yapabileceği ve sevdiği antrenmanlar de yaptırabilirsiniz.

SIHHATLE KALIN…….

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir