Sağlık

Chia tohumu nedir ?

Chia tohumu Güney Amerika kökenli, Aztekler tarafından kullanılmış son zamanalardaysa küresel olarak popülerliği artan ve muhteşem besin ismi verilen bir besindir. Chia tohumu ünite hacimde besin yoğunluğu hayli yüksek kalsiyum, magnezyum, fosfor üzere mikrobesin içeriklerinden güçlü, kısaca besleyici bir besindir. Birebir vakitte lif içeriği çok yüksek, 2 yemek kaşığı chia tohumu kişinin günlük lif içeriğinin yaklaşık 3’te birini karşılamaya yetiyor.
Chia tohumu birebir vakitte antioksidanlardan güçlü, anti-enflematuvar tesiri olan, ve bitkisel omega-3 kaynağı olarak da yeterli bir kaynak, ancak bitkisel omega-3 insan bedeninde faal olarak düşük ölçüde kullanıldığı için hayvansal omega-3 kaynaklarının yerini tam olarak tutmuyor bunu da akılda tutalım yani kısaca epeyce sıhhat dostudur. Tüm bu özelliklerinden ötürü chia tohumu beslenmeye dahil etmeye paha bir besin diye düşünüyorum, lakin “süper besin” sıfatını hak ediyor mu, bu bahisten hala emin değilim.

Chia tohumu, beslenmeye eklemesi kolay ve bilhassa de vegan ya da vejetaryenseniz, kalsiyum, fosfor üzere eksiklik olabilecek mikrobesinleri almak için âlâ bir kaynaktır. Günlük kullanımının kolaylığından ötürü ferdî olarak da kullandığım bir besindir.
Dikkat edilmesi gereken noktalar?

– Lif alımı düşük olan bireylerde, bir anda lif alımını arttırmak, gaz, şişkinlik, ishal vb durumlar yaratabilir. IBS’li bireylerde tekrar IBS çeşidine nazaran lif alımına dikkat etmekte fayda vardır.

– Bunun dışında tertipli kullandığınız ilaçlar varsa, fazla ölçüde chia tohumu kullanımı, ilaçlarla etkileşime neden olabilir.

– Bir de chia tohumları hacimlerinin 10 katından daha fazla su emebildiği için, kuru chia tohumunu kaşıklayıp üzerine su içmek, yutma evresinde chia tohumlarının şişmesine ve boğulma gibisi bir durum yaşanmasına neden olabilir, dikkatli olmakta fayda vardır.

Uzun lafın kısası, chia tohumu bilimsel bir perspektiften bakıldığında beslenmeye eklemeye kıymet bir besin lakin sindirim sisteminizde gaz, şişkinlik vb bir külfet ya da nizamlı kullandığınız ilaçlar varsa chia tohumuna çok yüklenmemekte fayda var.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir