Sağlık

Beyin yorgunluğu

Beyin yorgunluğu, şahıslarda dönemsel olarak ortaya çıkan ve kişiyi hem ruhen hem de fiziken direkt etkileyen tıbbi bir olumsuzluktur. Beyin yorgunluğunun kesin teşhis edilemeyen bir çok sebebi mevcuttur. Bu sebepler, kişinin ömür usulüne, iş hayatına ya da aile hayatına nazaran değişmektedir. Ekseriyetle uzun müddetli zihinsel süreç gerektiren aktiviteler sonunda ortaya çıkmaktadır.

Beyin yorgunluğunun belirtileri ekseriyetle Alzheimer hastalığı ile karıştırılmaktadır. Fakat Alzheimer hastalığı genetik faktörlere dayanmıyorsa ekseriyetle 65 yaş sonrası ortaya çıkmaktadır. Beyin yorgunluğu ise bilhassa ağır iş hayatı olan herkesin karşılaşabileceği bir durumdur.

BEYİN YORGUNLUĞUNUN NEDENLERİ

– Uzun periyodik gerilim,

– Ağır çalışma temposu,

– Metropol kentlerde sıkça karşılaşılan havasız, küçük ve dar ofisler,

– Elektronik aygıtlardan yayılan elektromanyetik dalgaları,

– Cep telefonu sinyalleri, TV ve Radyo dalgaları, telsiz dalgaları, yüksek tansiyon çizgileri, baz istasyonları üzere elektromanyetik kirlilik,

– Alkol alışkanlığı, uykusuzluk, depresyon ve anksiyete sıkıntıları,

– Hastalık sebebiyle kullanılan birtakım ilaçlar, (kanser, epilepsi ve depresyon ilaçları gibi)

– Vitamin eksikliği, (B12, folik asit, demir eksikliği ve troid hormonlarının yetersizliği), beyin yorgunluğuna ve sakinliğine neden olabilir.

BEYİN YORGUNLUĞUNUN BELİRTİLERİ

Beyin yorgunluğunda en çok karşılaşılan şikayetler;

– Unutkanlık,
– Odaklanamama,
– Uykusuzluk,
– Konsantrasyon ve algılama eksikliği,
– Öğrenme ve ezberleme zorlukları,
– Beyinde tartı hissi,
– Dikkatsizlik,
– Tahammülsüzlük ve çabuk sonlanma.

BEYİN YORGUNLUĞUNA KARŞI YAPILMASI GEREKENLER

– Kronik gerilim oluşturan durumlardan uzaklaşmak.

– Sıhhatsiz çalışma ortamlarından uzak durulmalıdır. Havasız yerlerde insanların adeta tıkış tıkış çalıştırılmasına mahzur olunmalıdır.

– Günlük sistemli spor aktiviteleri yapılmalı. Rastgele bir müzik aleti ile uğraşmak beyni dinlendirir.

– Günün yorucu ve gerilimli kısmından uzaklaşıp insanların kendisine vakit ayırması gerekmektedir. Bu vakitlerde bilhassa toprakla vakit geçirmek ve çıplak ayakla toprağa basmak bedendeki elektro manyetik yükün boşalmasını sağlamaktadır.

– Beyin yorgunluğu yaşamamak için sistemli beslenmek ve öğünleri atlamamak gerekmektedir. Zihin yorgunluğu yaşayan bireylerde unutkanlık görüldüğü unutulmamalıdır. Bununla başa çıkabilmek için ceviz, fındık, damarlı yeşil sebzeler ve zeytinyağlı yiyecekleri tüketmek kıymetlidir. Bunların yanında B,C ve E vitaminleri takviyesi ya da bu vitaminleri içeren belinlerin tüketilmesi ihmal edilmemelidir.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir