Sağlık

Beslenme teklifleri

Kesinlikle sahura kalkılmalı, sahurda peynir, yumurta, yoğurt üzere hafif besinler tüketilmelidir. Sahur yemeklerinde seçilen besinler yüksek güç içeren ve kolay hazmedilecek besinler olmalıdır.

İftarda, boş mideye birden yüklenilmemelidir. Yaklaşık 12-14 saat dinlenmeye çekilen mideye apansız yüklenmek, iftar sonrasında hazımsızlık çekilmesine neden olabilir. Bunu önlemek için çorba içiminden sonra 10-15 dakika kadar yemeğinize orta verin. Gün uzunluğu açlıktan sonra iftarda süratli ve fazla yemek tüketilmemeli, yavaş yavaş ve küçük porsiyonlar halinde yenmelidir.

Bilhassa kızartmalardan, mayalı besinlerden(hamur işlerinden), çok şeker ve yağ içeren besinlerden, şerbetli tatlılar, çok tuzlu yahut baharatlı yemekler, sucuk, sosis, pastırma üzere şarküteri eserleri, bal/kaymak ve gazlı içecekler uzak durulması, sizi gece oluşabilecek hazımsızlıklardan, mide yanmalarından, reflüden ayrıyeten kilo alma sorunlarından koruyacaktır.

Gün içinde susuz kalınacağı için iftar ile sahur arsındaki sıvı gereksinimi çok âlâ karşılamalıdır. Bunun için sahurda ya da iftardan sonra su, ayran, taze sıkılmış meyve ve zerzevat suları, çorba, komposto, üzere içeceklerle sıvı alımı artırılmalıdır.

Kolay şekerli besinler kan şekerini süratle yükselttiğinden posa ölçüsü fazla olan besinler (çok tahıllı ekmek, çavdar ekmeği, kepekli makarna, kepekli pirinç, zerzevat, meyve, kuru baklagiller, ceviz, fındık, badem üzere yağlı tohumlar gibi) tüketilirse kandaki şeker ölçüsü istikrarlı olarak yükselirken tokluk hissi de sağladığı için beslenmenizde yer almalıdır.

Ramazan periyodu boyunca zerzevat ve meyve tüketiminin arttırılması hem bu periyotta azalan vitamin ve mineral alımı muhtaçlığını karşılar hem de kabızlığı önler.

Ağır hamur tatlıları (baklava, helva gibi) yerine daha hafif olan sütlü tatlılar ve meyve tatlıları tercih edilmelidir.

Yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmak, kilo alışını engellemek için fizikî aktivite arttırılmalıdır. Günde 30 dakikalık yürüyüşler kurtarıcınız olabilir.

Besinlerin çok sıcak servis edilmemesi de bir öbür kıymetli kuraldır. Çok sıcak besinler mide rahatsızlıklarına neden olabilir, gaz yapan tesir gösterebilir. Bunun önüne geçmek için yemekleri ılık/sıcak ortası servis etmek ve mümkün olduğunca çokça çiğnemek önerilir.

Şayet bir davetteyseniz istediğiniz yiyeceklerden azar azar tüketin lakin hiçbir vakit çoka kaçmayın.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir