Sağlık

Aralıklı oruç nedir?

Şuurlu olarak evvel makul bir müddet aç kalıp daha sonra yemek yemeye dayanır.

Yemekleri günün belli vakitlerinde yemek ve kalan vakitlerde yemek yememeyi seçmek manasına geliyor.

3 çeşidi vardır:

1- ARALIKLI BESLENME

– Aralıklı beslenme modelinde oruç müddeti 16 saatten oluşuyor.

– Bu 16 saat içerisinde kalorisiz sıvılar hariç hiçbir şey yiyip içilmiyor.

– Günün geri kalan 8 saatinde ise danışan istediği her şeyden yeme hakkına sahip olur.

– Lakin bu mühlet zarfında da kolay karbonhidratlardan ve tuzdan uzak durulması önerilir.

2- TEK ÖĞÜN BESLENME

– Alternatif beslenme olarak da bilinen bu beslenme modelinde ise oruç mühleti 24 saat.

– Bu beslenme tipi tek öğünden oluşuyor.

– Aralıklı beslenmede olduğu üzere tek öğün beslenmede de oruç mühletince kalorisiz içecekler hür.

3- 5:2 BESLENME

– Intermittent fasting modellerinden biri olan bu beslenme biçiminde ise haftanın 5 günü olağan beslenme sistemine devam ediliyor.

– Kalan 2 günde ise sırf bedenin harcadığı kadar güç alınması hedefleniyor.

– Bu da yaklaşık 500-800 ortası bir kaloriye tekabül eder.

– Şayet 5:2 diyetine uyulmak istenirse oruç saatlerine sadık olmalı, bol bol sıvı almalı, idmanları aksatmamalı ve açlık hissine odaklanılmamalıdır.

– Oruç tutulmayan 5 günde ise olağanda alınandan daha az ölçüde karbonhidrat alınması önerilir.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir