Sağlık

Antrenmanın hayatımız üzerine tesiri

Antrenman, kas kuvvetini, esnekliğini ve dayanıklılığını artırmada büyük kıymet taşımaktadır. Ayrıyeten bunun yanında kan şekerini düzenlemede, kalp hastalıklarını, yüksek tansiyonu, ruhsal durumu, uyku sistemini sağlamada ve çeşitli kanser tiplerini de önlemede birçok olumlu tesirleri vardır.

Gün içinde yapılacak antrenmanlar bir alışkanlık haline getirilmelidir. Ortada bir yapılan antrenmanlar yalnızca bir aksiyon olarak kalır. Sıhhat üzerine olumlu tesirlerinin olabilmesi lakin sistemli ve daima yapıldığı taktirde mümkün olabilmektedir.

Günlük 30 dakikalık haftada 5 gün yapılacak yürüyüş ya da haftada 3 gün 25 dakika yapılacak orta yahut şiddetli aerobik antrenman ya da tekrar haftada 2 gün yüksek şiddette kas dayanıklılığını artıracak antrenmanlar sıhhat açısından güzeldir. Lakin bu antrenmanların kesinlikle uzman bireylerce bireyin sıhhat durumuna uygun olarak planlanması da en doğrusudur. Zira her antrenman her birey için hakikat olmayabilir.

Pekala antrenman ne vakit yapılmalıdır. Antrenman sabah aç karnına yapılmalıdır. (Ancak aç kalmasında rastgele bir sakıncası olmayan ve sıhhatine olumsuz tesiri olmayacak bireyler sabah aç karnına antrenman için uygun olabilirler.). Zira sabah aç karnına kanda özgür yağ hücreleri en yüksek düzeydedir. Bu nedenle sabah yapılacak aerobik, tempolu yürüyüş üzere idmanlar ile yağ yakımı daha fazla olacaktır.

Fakat antrenman gün içinde ya da akşam yapılacaksa yemekten en az 1 saat sonra yapılmalıdır. Spordan 1 saat evvelki öğünde kolay şeker içeren meyve sularını tüketmek bedendeki yağ yakımını engellemektedir. Bu nedenle alınacak karbonhidrat cinsi uzun vadeli tokluk sağlayacak tam tahıllı besinlerden karşılanmalıdır. Ayrıyeten bu karbonhidratlara ek olarak protein alımı da kıymetlidir. Örnek verecek olursak 1 dilim ekmek + 1dilim peynir, 1 bardak ayran + 3-4 kepekli grisini üzere.

Antrenman sonrasında kaslardaki güç deposu olan glikojen depoları boşalacağından birinci ½ saat içinde protein içeren bir besin ile yağsız karbonhidrat içeren bir öğün tercih edilmelidir. Yağsız et + 1 dilim tam tahıllı ekmek üzere.

Sonuç olarak fizikî aktivite, yaşantımızın bir modülü oluduğunda büyük yarar sağlamaktadır. Günlük rutine sokulan antrenman yaşantımızın ve sıhhatimizin daha kaliteli olmasını sağlayacaktır.

SIHHATLE KALIN…..

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir